افزایش 21 درصدی تردد ناوگان از پایانه های مرزی در خراسان رضوی

افزایش 21 درصدی تردد ناوگان از پایانه های مرزی در خراسان رضوی

در سه ماهه ابتدایی امسال اتفاق افتاد؛

افزایش 21 درصدی تردد ناوگان از پایانه های مرزی در خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از افزایش 21 درصدی تردد ناوگان گفت: تردد ناوگان از پایانه های مرزی این استان در 3 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 21 درصد و از لحاظ تناژ جابجا شده 32 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفرشهامت با بیان اینکه بیش از 110 هزار تردد از مجموع پایانه های مرزی فعال انجام گرفته؛ اذعان کرد: طی سه ماهه نخست حدود یک میلیون و 600 هزار تن کالا با این تعداد تردد از چهار پایانه مرزی جابجا شده که افزایش 21 درصدی تردد و به لحاظ میزان تناژ جابه جا شده 32 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش از 34 هزار و 800 دستگاه کامیون حامل 735 هزارتن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد 24 درصدی همراه بوده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت بیش از 9 هزار دستگاه کامیون حامل 214 هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی مذکور وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ تردد 15 درصد کاهش را نشان می دهد.

شهامت یادآور شد: در سه ماه فصل بهار امسال بیشترین ترانزیت ورودی با 7 هزار و350 دستگاه مربوط به پایانه مرزی لطف آباد و بیشترین ترانزیت خروجی با 15 هزار و 40 دستگاه مربوط به پایانه مرزی دوغارون بوده است.

او عنوان کرد: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با 23 هزار دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با دو هزار و 300 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در 3 ماهه اول سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب 24 و 164درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی میانگین تردد ورودی و خروجی روزانه از مرز دوغارون در 3ماهه ابتدایی سال جاری را حدود 750 دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را 620 دستگاه اعلام کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *