سامانه بازارگاه

بازاری برای ارائه خدمات حمل و نقل بین جاده ای کالا

با اپلیکیشن بازارگاه کار را برای شما راحت کرده ایم

بازارگاه الکترونیکی حمل ونقل، بستری است که تعاملات ، مذاکرت و انجام معاملات بین ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل ونقل جاده ای کالا از طریق اینترنت در آن انجام می گیرد.

بازارگاه

بازارگاه الکترونیکی حمل ونقل، بستری است که تعاملات ، مذاکرت و انجام معاملات بین ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل ونقل جاده ای کالا از طریق اینترنت در آن انجام می گیرد. یکی از مهمترین مزایای آن، سهولت در پیدا کردن بار برای کامیون داران، کاهش ترافیک شهری، مدیریت زمان، کنترل راحت تر و دقیق تر ناوگان است.

 

بازارگاه الکترونیکی حمل ونقل،سیستم های اطلاعاتی بین سازمانی هستند که زمینه های مناسب اقتصادی را برای تبادل خدمات لجستیکی بین حمل کنندگان و مشتری های حمل ونقل کالا در بستر وب فراهم می کنند.

 

مرکز الکترونیکی با استفاده از سیستم های مبتنی بر وب،که حمل کننده ها وصاحبان بار وشرکت های حمل ونقل را به یکدیگر متصل می کند،این ارتباط موثررا برقرار کرده است. از طریق بازارگاه الکترونیکی بار،مشتری ها به راحتی می توانند با اطمینان خاطر از خدمات حمل ونقل استفاده کنند،اما بازرگاه در صنعت حمل ونقل و باربری چه کاربردی دارد؟

وظیفه بازارگاه، جذب و توسعه حمل ونقل اعم از حمل درون شهری ، حمل جاده ای وبین المللی و تشکیل کریدورهای ترانزیتی توسط بازارگاه های الکترونیکی در کشور و بدنبال کردن مفهومی به نام یکپارچه سازی و سازماندهی نظام حمل ونقل کشور است.

مزیت بازارگاه الکترونیکی

از مزیت های استفاده از این پلتفرم می توان به افزایش بهره وری ، شفافیت امور جابجایی کالا،دسترسی سریع تر به ظرفیت حمل ونقل بار،استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت ها در بازارهای کشور، کارآمد شدن امور مرتبط به حمل بار، کاهش ترافیک شهری، یکپارچگی رانندگان در یک سیستم متحد، حذف واسطه گری و کاهش هزینه حمل اشاره کرد.

همچنین ارتباط بدون واسطه و مستقیم صاحبان بار و رانندگان ، دسترسی به طیف وسیعی از رانندگان ،توافق مستقیم رانندگان و صاحبان بار در خصوص کرایه حمل،محاسبه و پیشنهاد نرخ کرایه بر اساس فرمول تن بر کیلومتر ،امکان استفاده و راه اندازی سیستم نوبت دهی رانندگان برای مجموعه های تولیدی متوسط و بزرگ ،رصد لحظه ای ناوگان با ابزارهای ماهواره ای توسط صاحبان بار و همچنین امکانات و خدمات متنوع دیگر که برای رانندگان و صاحبان بار در سامانه های بازارگاه طراحی شده است،از مزیت های دیگر استفاده از بازارگاه الکترونیکی حمل ونقل است.

مزیت استفاده از بازارگاه برای رانندگان

ارزش های قابل تولید بازارگاه برای رانندگان شامل تسریع در یافتن بار متناسب با ناوگان آنها،کاهش تردد یک سرخالی بار،افزایش در آمد و کاهش اتلاف وقت در بارگیری و تخلیه است.

مزیت استفاده از بازارگاه برای صاحبان کالا

از طرفی استفاده از این بازارگاه ها برای مشتریان نیز مزایای بی شماری داشته است . برای مثال فردی که نیاز به کاربری حمل بار دارد،می تواند در بازارگاه الکترونیکی ،کامیون موردنظر خود را انتخاب کند،حتی با توجه به قیمت حمل ونقل نیز مشتری حق انتخاب دارد. همچنین کاهش آلودگی هوا از مزایای این پلتفرم است.

ارزش هایی که کسب و کار های الکترونیکی حمل ونقل معمولا می توانند به صاحبان کالا ارائه دهند، شامل بهبود امنیت بار،کاهش هزینه حمل بار ،بهبود سرعت عمل بارگیری و حمل ،تسهیل معاملات ،تسهیل دسترسی به اطلاعات و نیز خدمات ارزش افزوده  عملیاتی (مانند تبادل اسناد الکترونیکی پرداخت و….)است.

مزیت استفاده از بازارگاه برای شرکت حمل و نقل

از دیگر ارزش های قابل تولید بازارگاه ها برای شرکت های حمل ونقل می توان به بهبود توان نظارت بر عملیات ، تامین سریع تر ناوگان مورد نیاز برای پروزه ها،ارائه اطلاعات سوابق عملکردی و رفتاری رانندگان و صاحبان بار و همچنین تسهیل در امور پرداخت کرایه اشاره کرد.

و در مجموع بازارگاه های الکترونیکی می توانند از طریق اپلیکیشن هایی که در اختیار کاربران قرار می دهند، با جمع آوری داده های (GPS) و بازخوردهای کاربران  در هر مرحله ،امکان رصد ناوگان در مسیر و در مراحل مختلف و…. را فراهم کنند.

اپلیکیشن بازارگاه

0 +

رانندگان

0 +

صاحبان کالا

0

شرکت حمل

چشم انداز بازرگاه ها

بازارگاه ها با هدف انتقال فضای سنتی حمل کالا به حوزه مدرن و فناورانه به منظور توسعه و افزایش راندمان بازار حمل ونقل شکل گرفته است.بازارگاهای حمل ونقل این پتانسیل را دارد که پانزده میلیون فرار بارنامه ای به تیراژ بارنامه ای کشور اضافه شود. اصالت سنجی بار از نقطه اعلام بار تا رسید کالا و مکانیزه کردن اعلام بار تا حواله و بارنامه و رسید و پرداخت آن ،افزایش سطح تیراژ تعداد بارنامه های رانندگان را سامان دهی کند. و در انتها بایستی یاداوری کنیم که بازارگاه اکترونیکی در تولید ارزش افزوده نقش موثری داشته و آینده حمل و نقل از آن بازرگاه های الکترونیکی است.
fa_IRفارسی